ثبت نام در دبیرستان هراتی اصفهان

دبیرستان نمونه دولتی و ماندگار هراتی (دوره دوم)

یکی از سوالات متداول والدین و دانش آموزان متوسطه دوم، آشنایی با نحوه‌ی ثبت نام در دبیرستان هراتی اصفهان است. در این مقاله به نحوه‌ی ثبت‌نام در دبیرستان ماندگار و نمونه دولتی شیخ زاده هراتی می‌پردازیم.

دبیرستان هراتی
دبیرستان هراتی اصفهان

اطلاعیه‌ی ثبت‌نام در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و دبیرستان هراتی سال تحصیلی 1403

📣 آزمون نمونه دولتی و تیزهوشان ۱۴۰۳ به صورت مشترک برگزار خواهد شد.

مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش از برگزاری آزمون‌های مشترک ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی برای سال تحصیلی ۱۴۰۴ – ۱۴۰۳ خبر داد.
🔻متن این اطلاعیه به شرح زیر می‌باشد:

وزارت آموزش و پرورش، آزمون‌های ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی (پایه دهم دبیرستان‌ها و هنرستان‌ها)، برای سال تحصیلی ۱۴۰۴ – ۱۴۰۳ همزمان برگزار می‌شود و متقاضیان شرکت در این آزمون به سوالات مشترک پاسخ خواهند داد.
پیش‌تر، آزمون مدارس نمونه دولتی و مدارس استعداد درخشان به صورت جداگانه برگزار می‌شد. مطابق بخشنامه معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، ملاک شرکت در آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی، کسب حداقل معدل کتبی «۱۷» در ارزشیابی پایانی نوبت دوم (معدل نمرات خرداد بدون اعمال نمرات تکوینی) برای فارغ التحصیلان پایه نهم است.

هر داوطلب صرفاً می‌تواند در نمونه برگ تقاضای ثبت‌نام، یک رشته تحصیلی از شاخه نظری (علوم تجربی، ریاضی فیزیک، ادبیات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی) را انتخاب کند.
📆 داوطلبان برای دریافت شیوه‌نامه و ثبت‌نام در آزمون ورودی، از روز سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ تا روز جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ به سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir مراجعه کنند.

✅همه مراحل ثبت‌نام، دریافت کارت ورود به جلسه، اعلام نتایج، درخواست تجدید نظر و دریافت پاسخ آن، از طریق سامانه یادشده انجام خواهد شد.

آیا ثبت نام در دبیرستان هراتی نیازمند شرکت در آزمون خاصی است؟

از آن‌جایی که دبیرستان هراتی، یک دبیرستان متوسطه دوم نمونه دولتی است، جهت ثبت‌نام در این دبیرستان می‌بایست در آزمون مدارس نمونه دولتی استان اصفهان ثبت‌نام کنید و پس از آزمون دادن و اعلام نتایج، ممکن است برای شرکت در دبیرستان هراتی اصفهان، پذیرفته شوید. لازم به ذکر است که در صورت عدم شرکت یا عدم پذیرش در این آزمون، امکان ثبت‌نام در دبیرستان نمونه دولتی و ماندگار هراتی امکان پذیر نمی‌باشد.

ثبت‌نام در آزمون مدارس نمونه دولتی برای دانش آموزان نهم به دهم، معمولا هر ساله در فروردین ماه انجام می‌شود؛ البته برای اطلاعات بیشتر می‌بایست به سایت آموزش و پرورش مراجعه کنید و بخش‌نامه‌ی همان سال تحصیلی را بررسی کنید.

جهت ثبت‌نام برای این آزمون باید به سامانه‌ی my.medu.ir آموزش و پرورش مراجعه کنید.

برای ثبت نام در دبیرستان هراتی اصفهان باید چه مراحلی طی شود؟

اردوی باغ ابریشم پایه‌ی یازدهم دبیرستان هراتی

جهت ثبت نام در دبیرستان هراتی اصفهان، می‌بایست قدم‌های زیر را بطور کلی طی کنید:

  1. حین تحصیل در پایه‌ی نهم (معمولا فروردین ماه) : ثبت‌نام در آزمون مدارس نمونه دولتی و انتخاب دبیرستان هراتی جهت اقدام برای پذیرش از سامانه‌ی my.medu.ir
  2. پیش از شرکت در آزمون: پرینت بلیط ورود به جلسه آزمون، بررسی شرایط و مطالب مورد پرسش آزمون
  3. پس از پایان امتحانات خرداد (معمولا در تیر ماه) : شرکت در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی (نهم به دهم)
  4. داشتن شرط معدل قبولی (نمرات خرداد ماه) برای پذیرش دبیرستان هراتی
  5. حدود یک ماه پس از شرکت در آزمون: اعلام نتایج (قبولی یا عدم قبولی) – برای مشاهده‌ی نتایج به سامانه‌ی my.medu.ir مراجعه کنید.
  6. تابستان پیش از شروع سال تحصیلی: مراجعه به دبیرستان هراتی برای ثبت‌نام بصورت حضوری و تکمیل فرم‌های ثبت‌نام
  7. شرکت در جلسه‌های معارفه
  8. آغاز پاییز سال تحصیلی: آغاز سال تحصیلی در 1 مهر

سوالات آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی نهم به دهم از چه منابعی است؟

دبیرستان نمونه دولتی و ماندگار هراتی (دوره دوم)

سوالات آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی نهم به دهم (که شامل آزمون ورودی دبیرستان نمونه دولتی هراتی اصفهان هم می‌شود) فقط از کتاب‌های درسی پایه‌ی نهم طرح می‌شود. سوالات آزمون چهار گزینه‌ای (تستی) دارای امتیاز منفی می‌باشد؛ هر پاسخ درست 3+ و هر پاسخ منفی 1-. بنابراین داوطلبان می‌بایست دقت و توجه کافی را داشته باشند.

توجه داشته باشید که برای آمادگی آزمون، می‌توانید سوالات سال‌های قبل را بررسی و حل کنید تا برای آزمون آماده شوید. جهت دانلود این نمونه سوالات، کافیست در اینترنت جستجو انجام دهید و فایل PDF این سوالات را دانلود و حل کنید.

مطالب و اخبار دیگر وبلاگ دبیرستان هراتی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *